12 Januari 2011

Dan Ku Biarkan Kau Terlepas

Belon itu cantik kerana bentuk dan juga warnanya yang menenangkan hati. Yes.. Aku berjaya mendapatkannya. Aku pegang ia kuat-kuat dan sangat menyayangi belon itu. Aku gembira dengannya.

Aku nampak satu lagi belon. Lagi cantik. Aku terus berlari kearahnya untuk mendapatkannya. Malangnya orang lain yang berjaya memilikinya. Ku bersedih tapi tak mengapa, aku masih ada belon sendiri. Ku toleh ke belakang. Belon ku tiada. Hilang. Rupa-rupanya aku terlepaskan belon itu semasa berlari tadi. Yang paling penting adalah aku terlupa belon itu diisi dengan gas helium. Gas helium adalah gas yang mudah meletup.

Dan kini, ia berada diatas, menuju ke awan kumulunimbus. Aku hanya mampun melihat. Tak lama kemudian, Hujan pun turun sambil menyanyikan lagu 'bila aku sudah tiada'.

Tiada ulasan:

dana kakiterbang