18 Februari 2011

Aku Benci Virus itu

Kapal terbang Boeng 737 milik syarikat Malaysia Airlines itu telah mendarat dari Jerman tepat jam 10:37 pagi waktu Malaysia di KLIA. Aku berada di KLIA. Bukan di kapal terbang tapi di dewan menunggu.

Seorang gadis turun dari pesawat itu. Cantik, ayu menarik perhatian. Tapi aku tak nampak kerana masih jauh dari dewan menunggu. Tak lama kemudian, para penumpang masuk ke dewan menunggu menuju ke arah penunggu masing-masing. Gadis itu pandang dan senyum kearahku. Aku membalas dengan cara yang sama. Dialah bekas pasanganku dulu. 2 tahun lalu. Kini tidak lagi. Dia menuju kearahku, semakin dekat dan pandangan kami melekat dan akhirnya kami berselisihan bahu-bahu. Cerita kami habis disini.

Gadis itu bertemu suaminya dan terus keluar dari cerita ini. Aku pula menjemput ibubapa ku yang baru balik dari Universiti Dusseldorf menghadiri konvokesyen abangku. Ketika itu, ada virus menyerang otakku dengan menyelerakkan fail-fail lama yang telah lama kususun dan simpan rapi dalam memoriku. Antivirus mengatakan virus itu bernama rindu. Dan aku benci virus itu.

Tiada ulasan:

dana kakiterbang